Drustvene mreže kao naša svakodnica obuhvatile su gotovo sve sfere društvenog života. Pionir u svetu poslovnih prilika svakako je Linkedln . Složićemo se da je jako teško povezati oblast društvene mreže i poslovne prilike, zbog čega se Linkedln , naročito kod nas, ne doživljava kao društveni medij namenjen poslovnim vezama, a još ređe se kao takav koristi.
Da li je u pitanju još jedna u nizu predrasuda ili je opravdano zauzeti takav stav, prema sada već i nečemu što postoji više od dve decenije?
Ukoliko ste rešili da okušate „sreću“ i posao potražite i kroz ove kanale regrutacije, prvo o čemu morate razmišljati jeste da ga ne bi trebali koristiti kao alat za društveno povezivanje, poput instagram , već fokus stavite na izgradnju poslovnih kontakata i deljenju informacija iz poslovnog sveta, koje vama ali i ostalim članovima Linkedln zajednice mogu biti od koristi. Razočarenje ili ne ali sreća je poslednji faktor koji može odigrati neku ulogu ka vašem konačnom cilju na Linkedln-u, sa druge strane u pitanju su jako dobra strategija i posvećenost.
Digitalno je reč koju u poslednjih nekoliko godina čujemo i češće od nekih do sada uobičajenih stvari, a baš ta reč je krucijalna za shvatanje značaja Linkedln-a kao sve više zastupljenog alata u rukama HR zajednice i regrutera. Digitalna vizit karta, CV u svom online formatu je primer kako bi vaš profil na linkedinu trebao da izgleda. Relevantne informacije o iskustvu, veštinama, neizostavne su stavke koje će privući pažnju potencijalnih poslodavaca i klijenata.
Mislite da nemate dovoljno ili nikakvo iskustvo za željenu poziciju? Ni to neće biti problem jer možete da navedete sve: od volontiranja, prakse, rada preko omladinske zadruge … Sve to povećaće vidljivost vašeg profila, povezati veštine i osobine koje ste naveli o sebi i opravdati taksativno navođenje, koje u tom slučaju dobija i svoju potvrdu.
Pasivnost nije reč koja se može koristiti kao jedan od sinonima za ovu platformu. Pored toga što su poslodavci i regruteri aktivno u potrazi za kandidatima na ovoj društvenoj mreži, neretko se dešava da kompanije pa i sami regruteri objave otvorene pozicije na svojim profilima, baš tada red je na vas da napravite prvi korak i učitavanjem svog CV-ja aplicirate za željenu poziciju.
Da poslovna mreža ne mora uvek da bude kao što zvuči, dosadna i odbojna, svedoči i činjenica da Linkedln nije mesto gde se vi i regruteri igrate čuvene igre „mačke i miša“, već može poslužiti i kao platforma pomoću koje ćete izgraditi vaš lični brend, vas kao ličnost, kroz kreiranje korisnog sadržaja koji će se naći na vašem profilu. Deljenje članaka, blogova ili komentara koji demonstriraju vaše znanje i stručnost može privući pažnju ključnih aktera u vašoj industriji i postaviti vas kao stručnjaka ali i kao laika izuzetno zainteresovanog za određenu oblast. Sa druge strane kompanije preko svoje Linkedln platforme objavljuju za njih značajne korporativne vesti, potrebne informacije za potencijalne klijente ili kandidate i vrše promociju svojih proizvoda i usluga.
Stvar koja se ne može zanemariti ukoliko ste odlučili da se aktivirate na ovoj društvenoj mreži, jesu svakako vaši kontakti i širenje mreže koja vas može odvesti do željenog cilja. LinkedIn vam omogućava da se povežete sa osobama koje deluju u istoj ili srodnim industrijama, kao i sa kolegama iz prethodnih ili trenutne kompanije. Što više relevantnih konekcija imate, veće su vaše šanse da pronađete nove poslovne izazove, saznate o novim trendovima ili čak pronađete mentora. Kada već možete, zašto ne bi bili korak ispred konkurencije?
Dragi omladinci ukoliko ste rešili da svoje poslovne šanse povećate i na ovaj način ali niste sigurni odakle da počnete, slobodno nas dodajte kao vašu konekciju putem sledećeg linka: Omladinska zadruga Avala | Linkedln i iskoristite moć društvenih medija kako biste ostvarili svoje profesionalne ambicije i gradili uspešnu karijeru.
Autor: Omladinska zadruga Avala
© 2022 Oz Avala. Sva prava zadržana.
Politika privatnosti